Home About Tutorial Freebies Linkies Status


10 Budak Comel Datang Melawat



Template by: Aqila Farah Zulkifli
Re-Edit by: aqilaaa fawaaahh
Others Helping: Aina & Wana & Khairina
Best view in Google chrome only.



Hargai sebelum terlambat
Post by Aqila Farah Binti Zulkifli on Monday, October 21, 2013
Assalamualaikum dan salam sejatera. Pernah tak bila benda tu dah pergi baru kita tercari? Dan kita tak mampu nak dapatkan balik.. Hanya sebab kesalahan yang kita tak pernah sedar? Aku pernah. Yelah.. Manusia. Sentiasa buat kesilapan. Bila benda tu dah pergi baru kita sedar kesilapan kita. Tapi dah terlambat. Sangat sangat. Kalau boleh nak putar balik masa, nak betulkan kesalahan kita. Tapi haha mana lah boleh kan. Tapi aku percaya.. setiap yang berlaku ada hikmah dan pengajaran. Cuma susah nak terima takdir tu. Sakit. Pedih.
"Hanya Allah yang akan kekal"
Dulu masa aku kecik.. Aku pikir maksud "KEKAL" tu hanya berkenaan dengan mati. Yelah.. Allah mana la akan mati kan? So, aku pikir manusia ni akan tinggalkan aku masa dorang mati je. Tapi.. aku silap. Haha sangat sangat silap.

Tak kira lah macam mana pun kau cuba untuk buat sesuatu benda tu kekal dalam hidup kau, akhirnya dia akan pergi jugak. Tak kira apa yang kau cuba. Ia takkan kekal. Sekarang, aku dah faham maksud "KEKAL" yang sebenarnya :') Dan aku jugak belajar maksud menghargai. Hargai sesuatu sebelum TERLAMBAT. Hahaha someone pernah bagi aku ayat ni
"You appreciate when it's late"
Lebih kurang la. HAHAHAHA. Someone yang aku dah tak kenal dan dia dah tak kenal aku.

Mungkin, sebab kau sorang pernah hargai aku sampai macam tu sekali dan aku naik kepala? Atau mungkin, aku pikir kau takkan hilang dalam hidup aku? hahaha menyesal sangat. But
"Past is past"
Sampai bila nak sedih do? Hahahaha. Aku dah malas nak sedih. Kau dah happy dan aku still pikir pasal kau? Rasa BODOH. Sangat sangat.

So now, start new life xx. Aku happy tengok kau happy :')

77 comment[s] | back to top