Home About Tutorial Freebies Linkies Status


10 Budak Comel Datang Melawat



Template by: Aqila Farah Zulkifli
Re-Edit by: aqilaaa fawaaahh
Others Helping: Aina & Wana & Khairina
Best view in Google chrome only.



Adakah ini takdirku ?
Post by Aqila Farah Binti Zulkifli on Saturday, September 29, 2012
*Bismillahirrahmannirrahim*

Ya Allah , adakah engkau takdirkan aku mempunyai kehidupan sedemikian ? Pada zaman usia mudaku lagi kau telah menghilangkan kasih sayang ? Ya Allah , aku redha dengan ketentuanmu . Mungkin ada sebab mengapa semua ini berlaku dalam hidupku . 


Ada orang kata seronoknya jadi aku , punya rumah yang mewah , kereta yang banyak , punya ramai kawan dan sebagainya . Tapi aku tak mahu angkuh , jadi aku hanya senyum sahaja bila mereka berkata demikian . Padahal , yang sebenar benarnya hidupku sangatlah tidak seronok . Dari kecil sampai sekarang aku selalu dimaki , dicaci oleh keluargaku . Dirumah setiap hari aku akan duduk sahaja didalam bilik atau berada di ruang tamu untuk berehat . Kerana setiap kali aku berada diluar bilik aku akan menangis kerana sering dimarah , dicaci , dipukul oleh abangku . Aku mungkin anak bongsu , tapi aku bukanlah manja macam anak bongsu di keluarga yang lain . 



Aku akan pura pura gembira bila bersama kawan . Aku redha bila aku hilang kasih sayang dari keluargaku . Tapi bukan dari sahabat aku . Aku tak kisah bila dicaci oleh keluargaku tapi bukan sahabat sahabatku . Setiap kali aku menangis senyap senyap akibat mataku tak tahan kerana air mataku terlalu gedik nak mengalir . Kawan-2 aku selalu bertanya "Kila kau nangis ke ? Asal doe cite lha sikit" . Dengan serta merta aku akan selalu menjawab begini "Ehh, manada lha . Mata aku masuk habuk je" , "Aku menguap sampai air mata aku mengalir, haha" , "Aku tak sihat, demam sikit je". 

Sori geng , aku terpaksa tipu korang . Aku taknak korang pon turut sedih . Mungkin ini ujian tuhan kepadaku . Aku redha dengan ketentuan ilahi . K lha , bye korang . Assalamualaikum :')
p/s: Air mata dengan perempuan takkan dapat dipisahkan ibarat gitar dan tali gitarnya :)

37 comment[s] | back to top